Känd TV-profil kommer att synas i casinots reklam och erbjudanden
Lyllo Casino har inlett ett samarbete med den svenska tv-profilen Carolina Gynning, som blir casinots nya ansikte utåt. Hon kommer att synas i diverse kampanjer och tv-reklamer.
Personlighet till Varumärket
Att använda sig av kända profiler för att marknadsföra varumärken är inte nytt. Till exempel var Zlatan Ibrahimović under en period ansiktet för Bethard. Denna strategi hjälper ofta företag att skapa en personlig touch till sitt varumärke.
Om Carolina Gynning
Carolina Gynning blev känt ansikte för svenska folket genom sin medverkan i realityshowen Big Brother 2004. Sedan dess har hon utvecklat en framstående karriär som konstnär, modell och skådespelare. Hon har också medverkat i filmer som ”Triangel of Sadness,” som var Oscarsnominerad i kategorin ”Bästa film.”
Casinoreklam – Ett Omdebatterat Ämne
Samtidigt som denna nyhet kanske väcker intresse hos många, är det värt att notera att frågan om casinoreklam är omdebatterad. Tidigare förslag från Paf och den socialdemokratiska regeringen att begränsa spelreklam har inte förverkligats av den nuvarande regeringen, som består av M, KD, L och SD. Anledningen är att man inte vill försämra förutsättningarna för de företag som ansvarar för sin marknadsföring.
Framåtblickande
Carolina Gynning kommer att vara en del av Lyllo Casinos kommande marknadsföringskampanjer och en specialsektion på deras webbsida, kallad ”Gynning Special,” där hennes favoritslots kommer att presenteras.
Det återstår att se hur detta partnerskap mellan Lyllo Casino och Carolina Gynning kommer att påverka varumärkets synlighet och hur det kommer att tas emot av allmänheten, särskilt med tanke på den pågående debatten kring casinoreklam.